16 de febrer del 2023
Mercaderies per l'Interior proposa un nou traçat ferroviari en un tram en paral·lel a la línia de l'AVE
Des de la plataforma defensen que evitaria tots els nuclis i zones urbanitzades, a més de complir altres demandes
La Plataforma Mercaderies per l'Interior ha proposat un nou traçat ferroviari, que ha de desplaçar els trens de zones poblades i que transcorri en un tram en paral·lel a la Línia d'Alta Velocitat. És un dels corredors que estudia el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) com alternativa al recorregut per la costa tarragonina.
El portaveu de Mercaderies per l'Interior, Eugeni Sedano, ha explicat que aquest recorregut evita tots els nuclis urbans i zones urbanitzades i acompleix altres demandes: seguir el traçat del bypass de Reus, passar per l'estació de classificació de Constantí, molt utilitzada per la Indústria Química, i circumval·lar el Complex petroquímic nord com sol·licita l'AEQT.
La proposta de la Plataforma Mercaderies per l'Interior passa per fora de Reus, fa parada a l'estació de classificació de Constantí i circumval·la el polígon nord. Aprofita dos trams de la vella línia Reus Roda i en la resta de recorregut seguirà el traçat d'altres infraestructures, com a línia de l'AVE i l'autopista AP-7.
El redactor del projecte, l'enginyer Ramon Juanola, explica que, per aquest motiu, el seu impacte ambiental seria mínim.
Ara fa un any es va licitar i adjudicar l'estudi de viabilitat que haurà de determinar l'alternativa més eficaç. El Ministeri de Mobilitat i Agenda Urbana analitza tres corredors i tres alternatives. Entre aquests, la que defensa Mercaderies per l'Interior.
Eugeni Sedano, piortaveu de Mercaderies per l'Interior
Ramon Juanola, enginyer redactor del projecte de traçat