Notícies
Foto: CATAC
19 de març del 2024
Els treballadors de Mas d’Enric carreguen contra les propostes de diàleg de la consellera de Justícia i el secretari de Mesures Penals
Les presons catalanes funcionen aquest dimarts amb normalitat, i els funcionaris preparen una manifestació per aquest dimecres a Barcelona
Els treballadors de Mas d'Enric han carregat contra les propostes de diàleg de la consellera de Justícia, Gemma Ubasart i el secretari de Mesures Penals, Armand Calderó. Els han acusat de mentir i manipular, i han exigit a la titular de Justícia que "admeti que no està preparada i plegui". També han dit que la mort de la cuinera del centre no és un fet puntual.

Aquest dilluns prop de 200 funcionaris s'han concentrat a l'exterior de centre per denunciar la "manca de seguretat" que pateixen. A banda, també han exigit la dimissió del director de la presó. Els crits de dimissió han tornat a ser dels càntics més repetits. I una de les treballadores de Mas d’Enric, la Maragda, ha denunciat emocionada que als polítics no els importa el que ha passat, i exigeix responsabilitats.

Una altra de les treballadores, la Francina, valora les paraules de la consellera Ubasart i del secretari de Mesures Penals.

Per tot plegat, han exigit a Ubasart que assumeixi la seva responsabilitat i plegui. Alhora, han reclamat mitjans per protegir tant als funcionaris com als interns. Precisament, la consellera de Justícia no descarta sancions als funcionaris de presons que no vagin a treballar aquests dies perquè bloquegen els centres i la vida interna dels presos. Amb tot, ha reiterat l’oferta de diàleg als sindicats, i ha tornat a descartar destitucions o dimissions perquè la crisi requereix “tot l’equip a ple rendiment”.

Les presons catalanes funcionen aquest dimarts amb normalitat, segons han confirmat fonts del Departament de Justícia. Els funcionaris de presons no han repetit aquest dimarts les protestes que sí van protagonitzar divendres, dissabte i dilluns. Els treballadors estan preparant una manifestació a la plaça Sant Jaume de Barcelona per aquest dimecres.
Maragda, treballadora de Mas d'Enric
Francina, funcionària de centre penitenciari
Gemma Ubasart, consellera de Justícia
Social
Et recomanem
Copa Catalunya de BTT Infantil
15 de febrer a les 12h al Parc de Safranars
Més informació a: www.ciclisme.cat
Presentació de L’Oliverot 29
21 de febrer a les 19h a la sala Teresa Manero
Organitza: Centre d’Estudis d’Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 24 de gener al 22 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla