Notícies
Foto: CPC
02 d'agost del 2024
El Col·legi de Periodistes de Catalunya condemna el ciberassetjament als periodistes que segueixen l’actualitat d’Altafulla
L’organització es posa a disposició del municipi per impulsar accions educatives i de mediació per garantir el dret a la informació
El Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) ha emès aquest divendres un comunicat en què condemna el ciberassetjament que estan patint diversos periodistes que cobreixen l'actualitat d’Altafulla. En una declaració, el CPC ha exigit “l’aturada immediata del ciberassetjament” després de confirmar, parlant amb les persones afectades, que des de fa quatre anys, “diversos professionals de la comunicació d’aquest municipi reben habitualment insults, amenaces, vexacions i violacions del dret a la intimitat a través de les xarxes socials per part d’usuaris anònims i perfils públics”.

Aquest tipus de pràctica, segueix l’escrit, “té un impacte sever en les seves vides tant dins com fora de la feina, comprometent la salut mental dels periodistes”. L'assetjament, segons diu el text, “genera malestar, fomenta la inseguretat i qüestiona la seva professionalitat”. Aquestes accions, subratlla el CPC, “busquen silenciar els periodistes i, per tant, atempten contra la llibertat de premsa i la bona salut democràtica”.

Al mateix comunicat, el Col·legi de Periodistes recorda que “acabar amb el ciberassetjament és responsabilitat de tothom”. Les xarxes socials, afegeixen, “podrien semblar un espai d’impunitat a causa de la distància i l’anonimat que ofereixen”, cosa que deixa les víctimes “indefenses per la manca de mecanismes legals efectius”. En aquest sentit, l’organització ha fet una crida a “les institucions, els partits polítics, les entitats i la ciutadania en general a contribuir per posar fi a aquesta forma de violència i a donar el suport necessari a les persones afectades”.

A més, el CPC s’ha posat a “disposició del municipi per impulsar accions educatives i de mediació per erradicar el ciberassetjament i garantir el dret a la informació”.
Social
Et recomanem
11è Memorial Dr. Manel Chiva: l'alimentació en la salut del cor
17 de maig a les 18:30h al gimnàs de l'escola La Portalada
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Fira de primavera
18 de maig de 12h a 20h al parc del Comunidor
Organitza: Ateneu de Dones d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla